A. En hållbarhetsstrategi i fyra steg
Vi utvecklar hållbarhetsstrategier för modeföretag baserat på mode- och textilbranschens bästa praxis, relevanta hållbarhetsprinciper, branschtrender, aktuell forskning och ett cirkulärt tänkande.
Vi utvecklar hållbarhetsstrategier för modeföretag baserat på mode- och textilbranschens bästa praxis, relevanta hållbarhetsprinciper, branschtrender, aktuell forskning och ett cirkulärt tänkande.
Vi går igenom, kartlägger och skapar en tydlig bild av era visioner, värderingar, ambitioner och strategier, samt praktiska arbete, inom hållbarhetsområdet.
Vi utför sedan en möjlighetsanalys där vi identifierar era styrkor, möjligheter och utvecklingsområden i relation till viktiga hållbarhetsfrågor, branschtrender och det cirkulära synsättet.
Vi utvecklar och sammanställer därefter er Hållbarhetsstrategi innefattande era visioner, värderingar, huvudmål och detaljmål, samt en Handlingsplan för ert hållbarhetsarbete.
I det sista steget stöder vi er i det praktiska genomförandet av er Hållbarhetsstrategi i form av anpassad rådgivning och coaching med hänsyn till era behov och preferenser.
Vi utvecklar nytt kommunikationsmaterial, i både text och bild, för att tydliggöra era ambitioner och pågående satsningar inom hållbarhetsområdet. Vi utför även textredigering och översättningsarbete (engelska/svenska) av alla typer av dokument, inklusive er officiella hållbarhetsrapport.
Vi utvecklar nytt text- och bildmaterial, alternativt redigerar, språkgranskar eller översätter befintliga dokument (på svenska eller engelska), för att stärka er hållbarhetskommunikation.
Vi utvecklar nytt professionellt utbildningsmaterial (i text och grafik) för att främja er interna kunskapsnivå inom hållbarhet, från ledningsgrupp till designers, inköpare och butiksanställda.
Vi skapar nytt informationsmaterial till era kunder för att kunna berätta om ert hållbarhetsarbete och era ambitioner, samt för att påverka kunden till en mer hållbar livsstil.